Rabu, September 07, 2011

mencari kawan yang hilang

-----------------------

Sudah lama saya pendamkan

Memang ramai kawan-kawan saya yang hilang

dan saya juga adalah kawan kepada manusia yang lain - saya juga hilang

di bawa arus kehidupan

------------------------

saya tidak dapat nafikan lagi

saya mencari kawan yang satu ini

anehnya saya mencarinya di alam siber

sedangkan saya takut untuk mencarinya di alam nyata

saya mencari dia

saya mencarinya ... berbekalkan namanya yang unik itu

tapi tak pernah bertemu!

saya hanya mahu melihat dan menyelam alam fikirnya ... kalau-kalaulah dia ada menulis di mana-mana di alam siber ini

tapi tak pernah bertemu ... hatta di face book pun !

atau ... mungkin dia gunakan nama yang lain

------------------------

dan hari ini saya sangat merinduinya

rindukan kemesraannya di saat-saat akhir

kami akan membawa haluan masing-masing

lalu hilang dari pandangan mata

hingga hari ini!

-------------------------

kalau boleh
saya tak mahu kenang lagi

segala kekalutan yang menyebabkan kami berpisah

-------------------------

saya hanya mahu dia di depan mata saya

------------------------

saya hanya mahu dia senyum dan mahu dia memberitahu dia sihat dan bahagia

------------------------

sepertimana saya bahagia

------------------------

sepertimana kami berdua bahagia ketika berkawan rapat

------------------------

di mana dia?

------------------------

di mana dia?

------------------------

ke mana kamu menghilang?

------------------------

kembalilah ke sisi saya, MZN!

------------------------

walau di alam siber ini!

------------------------

rindu ini adalah kerana mengenangkan semua kebaikanmu

bukan kerana mengenangkan perpisahan kita

yang terjadi apabila ...... kita terperangkap dan mahu lari dari kenyataan itu

apabila kita mulai ... saling menyukai atas sebab yang lain

-------------------------

tapi sungguh saya bersyukur MZN, kita hanya kekal sebagai (bekas) kawan (sahabat??) yang rapat ... ya, hanya kawan, mujur!

-------------------------

moga dipanjangkan usia untuk saya bertemu dia

------------------------